Online chatsupport gør de svære beslutninger nemmere

Hver eneste gang vi skal ud og købe et dyrt eller komplekst produkt, ønsker man at tale med en fagperson, der har forstand på det man skal til at ofre sine surt tjente penge på. Hvis ikke man snakker med en person med forstand på ens produkter, har man ingen idé om hvilket produkt der ville passe bedst til ens behov, og man kan i værste tilfælde ende ud med et ubrugeligt produkt. At snakke med en fagperson er dog ikke muligt på internettet, hvor mange foretager deres køb nu om stunder. Stort set al korrespondance foregår igennem mailsystemer, hvor der ofte går et par dage før man får et brugbart svar. Men som det ofte viser sig, er de e-mails besvaret af at en robot med automatiske svar, som ikke er til særlig stor hjælp for forbrugeren.

Derfor er flere og flere hjemmesider begyndt at føre online chatsupport i forbindelse med deres forretning, hvor folk kan få kontakte en levende person bag skærmen med det samme, som giver forbrugeren en bedre oplevelse af nærvær og tillid.

En forbedret kundeoplevelse med online chatsupport på voreslaan.dk

En virksomhed der har haft stor succes med at indføre denne slags online chatsupport er hjemmesiden Vores Lån. På Vores Låns hjemmeside finder du en detaljeret guide over de bedste danske kviklån i år 2017, hvor de har samlet alle de største låneudbydere, og har lavet en stor sammenligning af dem, så du finder netop det kviklån der passer dig i din situation. Det eneste man skal indtaste i deres søgemaskine er din alder, dit ønskede lånebeløb og din ønskede løbetid på lånet. Herefter går der et splitsekund, og du har nu en masse lånemuligheder, såfremt kviklån er det rigtige valg for dig.

De har netop indført online chatsupport, da det har vist sig, at folk i en lånesituation, har brug for at snakke med et levende menneske, som kan forholde sig til deres situation. På den måde fjernede man tvivlen hos låntagerne, og hjalp dem godt på vej med deres nye økonomiske råderum.

Oplevelsesformidler med kundefokus

Udover Vores Lån har siden Kulturnet.dk også valgt at få et kundeserviceorgan, da også de har erfaret at det giver en meromsætning i virksomheden, og får kunderne til at være mere interesserede, hvis de kan få svar på deres spørgsmål. Kulturnet.dk sælger oplevelsesgaver til alle aldre, og er noget der ikke lige sådan går i glemmebogen, som det par sokker du måske har givet de seneste par år. Der er et enormt udvalg i forskellige oplevelsesgaver, hvor næsten kun fantasien sætter grænser. For eksempel kan man til et babyshower købe et gavekort til graviditetsmassage, man kan udfordre sin mor med et skydive i fødselsdagsgave, eller noget så simpelt som en biograftur til en god film. Som sagt er det kun fantasien der sætter grænserne, men et oplevelsesgavekort er uden tvivl noget der skaber minder.

Onlinesucces med ”kedelige” produkter

Nogle produkter synes nærmest at sælge sig selv. Det kan være, at du ser på nogle af dine konkurrenter på onlinemarkedet og føler, at de har det meget nemmere end dig. Det virker som om, at deres varer går som varmt brød – uden at de rigtig gør noget for det.

Men selv om du har valgt at satse på nogle af de lidt mere ”kedelige” varegrupper, kan du sagtens få dem solgt via nettet. For det er også varer, som der er mange kunder til. For at kunderne skal vælge dig, handler det derfor om, at du præsenterer varerne på den helt rigtige måde. Det skal være nemt og overskueligt for kunden at overskue din side og dit udvalg. Der skal være nogle gode billeder, og det skal være nemt for kunderne at klikke sig rundt.

Derudover er det vigtigt, at du har nogle gode tekster som dine produkter. I teksterne kan du fremhæve alle de fordele, der er ved dine produkter. Det er med til at gøre, at kunderne bliver overbevist om, at det er dig, de vil handle hos.

Wegot gør det nemt at købe senge på nettet

Et af de firmaer, hvor det virkelig er lykkes for dem at sælge deres ”kedelige” produkter på nettet, er Wegot, der sælger senge. Senge er ikke det mest sexede at skulle sælge, og når de fleste køber en seng, foretrækker de at gøre det i en butik, hvor de kan prøve sengen af, inden de skal købe den. Men senge er også noget, som vi alle har brug for. Derfor er der også et stort kundepotentiale.

På Wegots hjemmeside har de gjort det nemt for deres kunder at overskue, hvilke typer af senge de forhandler. Du kan få vist alle senge samlet, men kan også trykke dig ind på en bestemt kategori og se sengene inden for den. Hvis du leder efter en køjeseng til dit barn, er der for eksempel ingen grund til, at du sidder og ser på en mase dobbeltsenge.

LivetSomSenior løste en dobbeltudfordring

Webshoppen LivetSomSenior stod med en dobbeltudfordring, da de skulle sælge deres produkter på nettet. De havde både nogle ”kedelige” produkter i form af sko, tøj og andre produkter henvendt til seniorer. Derudover havde de også det problem, at deres målgruppe ikke er så computerferme. Det kan blandt andet gøre, at de har svært ved at navigere rundt på siden, og at de kan være lidt mistroiske over for det at handle på nettet.

Begge dele har webshoppen dog fået løst. De har gjort det nemt at finde rundt på hjemmesiden, så mindre computerdygtige brugere også sagtens kan finde det, de har brug for. Derudover har de lavet nogle meget gode og beskrivende tekster af deres produkter.

Produktteksterne er skrevet, så kunden nærmest føler, at de sidder nede i butikken og taler med en ekspedient. De får alle de oplysninger, som de har brug for om materiale, pasform og lignende, og er derfor trygge ved at foretage købet af for eksempel sko.

Utraditionelt salg af dyre produkter med mødebooking

Det er blevet mere og mere normalt at købe varer via nettet – og heldigvis for det. For det er både en nem både at handle på for dem, der sælger, og for dem, der køber. Men der er nogle produkter, hvor det alligevel stadig er rarest, at du møder sælgeren bag og tager en snak med ham eller hende om produktet. Det er ikke mindst, når der er tale om nogle meget dyre produkter.

Selvom kunder i dag er meget vant til at bruge nettet til at handle på, er der alligevel nogle ting, hvor det er rart, at man har mødt mennesket bag, inden man handler med dem.

Sælger du selv nogle dyre produkter, og har du svært ved at få dem solgt via nettet, kan det derfor være en god ide, at du overvejer at ændre strategi. Det kan være med til at gøre det meget nemmere for dig at sælge dine produkter.

Pillebrændeovne går som varmt brød efter et møde med sælgeren

Det koster nogle penge at få en pillebrændeovn frem for den varmeløsning, som du har nu. Men det er også en investering, der hurtigt vil have tjent sig selv ind. Når du læser det, kan du sikkert godt se logikken i det, men gælder det virkelig også for dig.

Hvordan løser man som sælger af pillebrændeovne det problem? Det mest oplagte er, at man tager et møde med sine potentielle kunder. Det giver dig nemlig mulighed for at spørge: Hvor meget bruger du på varme nu? Når kunderne ser dine udregninger med deres egne tal, kan det være med til at overbevise dem om, at det er det helt rigtige for dem – også selvom kunderne selvfølgelig bare kunne sidde og lave beregningerne derhjemme, hvis de tog sig lidt sammen.

Derfor handler det om at komme kunderne i møde og hjælpe med at se, hvorfor din løsning er den bedste løsning for dem. Det gælder ikke mindst, når du sælger dyre produkter, som du ikke sælger så mange af hver måned. Der kan et møde virkelig ende med at gøre en forskel.

Møde om mødebooking giver pote

Mødebooking virker måske ikke som noget, hvor det er nødvendigt, at man tager et møde om det. Der får man vel det samme hos alle firmaer, og så handler det bare om at finde det billigste firma? Nej, sådan er det langt fra. Der er stort forskel på, hvad de forskellige firmaer tilbyder, og dermed også hvad de koster.

Firmaet Mødeportalen tager en samtale med alle deres kunder om mødebooking. På den måde ved kunderne, hvad de får – og Mødeportalen ved, hvad kundernes behov er. Det gør dem meget bedre til at aftale møder med potentielle kunder for deres egne kunder.

For mødebooking handler ikke kun om at få sat en masse møder op. Det handler om at få sat møder op med kunder, der er interesserede i produktet. Hvis de bare siger ja, fordi de har en god sælger i røret, kommer Mødeportalens kunder jo ingen vegne med dem efterfølgende.

En verden af onlinespil

Online spil-verden er i rivende udvikling, og det er specielt det, man kendetegner casual gaming, der er i høj kurs i de danske hjem. Casual gaming er typisk præget af interessant indhold, simple kontrolmekanismer, let gennemskuelige spildesigns og hurtige belønninger. Foruden de karakteristika vinder denne form for spil også på platformens styrke omkring mobilitet, hvilket i virkeligheden også er det, der gør den casual. Spillene er ikke udelukkende forbeholdt iPadmediet, men kan foregå på mange forskellige platforme. Ikke desto mindre er det de mobile platforme, der har størst succes med casual-stilen, netop fordi spillene er hurtige at hive frem og afprøve men samtidig nemme at afbryde, uden at det går ud over spilforløbet. Altså spil, der kan underholde hvor som helst og når som helst.

Spilnu.dk – et casual spilleunivers

Den nordjyske virksomhed Spilnu.dk har sat sig tung på det danske marked for onlinespil, og er en konkurrent til store virksomheder som Danske Spil. Modsat mange andre onlinespil-virksomheder så satser Spilnu.dk ikke på hardcore spillere inden for eksempelvis poker, i stedet målretter de deres markedsføring mod dem, der hygger sig med at spille. Når folk har lyst til casual gaming, så skulle de gerne tænke på Spilnu.dk.

Som en af Danmarks mest populære online spillehaller, med egenudviklet software til spilleautomaterne, har virksomheden en stor fordel. Populariteten bunder i høj grad i, at danskerne husker netop dette spilleunivers for høj kvalitet, spænding og alsidighed. Der er med andre ord noget for enhver smag og timevis af god underholdning i vente.

Hund og Kat imellem

Spilnu.dk er kendt for skabe hyggelige situationer, der appellerer til seerne og brugerne af sitet. Et univers med hyggelige situationer der afspejles i de tv-reklamer, som ruller over skærmene hjemme hos forbrugeren. Den seneste TV-kampagne fra Spilnu.dk er Hund og Kat reklamen, som er en videreudvikling af reklamerne med de menneskelige karakterer, der fortæller om deres gode oplevelser og succeser på sitet. Seerne følger Hund og Kat i deres hverdag med sjove situationer, hygge og spilnu.dk hjemme i sofaen. Reklamerne skal understøtte virksomhedens hyggeunivers, som brugerne holder af. Find hjemmesiden her og prøv kræfter med et casual spilleunivers.

Spil der kræver ekspertviden

I en verden af onlinespil der konstant udvider og forgrener sig i forskellige retninger, finder man også spil, der kræver lidt mere af den, der sidder foran skærmen. Det er specielt sports betting-sider, som henvender sig til en bestemt gruppe af brugere, der ikke bare har passion, men også stor viden, inden for feltet.

I dag er det ikke nok at gå på stadion og se en fysisk fodboldkamp, nu kan tilskuerne på sin vis selv deltage i spillet online, ved at oddse på hvem og hvor meget det pågældende hold vinder med, samt hvilke spillere der scorer. Der findes efterhånden et utal af betting-sider på nettet, hvilket for amatører kan være svært at finde hoved og hale i. Derfor er der nu sider, som oddsprofit.dk, der tilbyder ekspertviden og gode råd og vejledning på området, så spillerne kan blive klædt godt på inden det næste odds. Find en odds ekspert her og læs mere om, hvad sådan en side kan tilbyde i betting-junglen.

Ny feature gav øget interesse på fitness-guide.dk

Fitness-guide.dk har arbejdet på en feature i små to år, som er blevet rullet ud i sommeren 2017.

Der er tale om et søgeindeks, hvor man kan finde specialister, blandt andre personlige trænere, kostvejledere, coaches og massører tæt på hvor man bor.

På den måde får man som forbruger hurtigt et indblik i, hvilke specialister, man kan finde i sit lokalområde.

Stigende interesse for personlig træning i Danmark

Specielt personlig træning er blevet meget populært i Danmark over de senere år. Begrebet personlig træning var også udnævnt som én af de store fitnesstrends for 2017 af diverse eksperter.

Stort set alle fitnesscentre, med respekt for sig selv, tilbyder personlig træning i dag, enten hvor de har ansatte i hvert center til at hjælpe klienterne eller hvor de personlige trænere er tilknyttet på freelance-basis, således, at de lejer sig ind i centrets rammer for et bestemt beløb om måneden.

Derfor kan det også være en jungle at finde den rette personlige træner, når man har et behov om enten at opbygge en større muskelmasse, øge mobiliteten eller gennemføre et vægttab, for at nævne nogle af de mest hyppige cases i branchen.

En artikel på Politiken.dk fra februar 2016 fortæller også, hvordan flere og flere lægger store summer for personlig træning.

De beretter om en vækst på 40 procent i salget af timer med personlige trænere hos Danmarks andenstørste fitness-kæde, fitness dk, fra 2014 til 2015.

Mens Danmarks største fitness-kæde, Fitness World, har desuden firdoblet antallet af personlige trænere siden 2012.

I dag er tallene utvivlsomt endnu højere, eftersom over 800.000 danskere går til fitness.

Mange, der har været i et fitnesscenter ved også, at man hurtigt kan komme galt af sted, hvis man ikke benytter den rigtige teknik, når man har vægt på. Derfor er det naturligt at søge ekspertise, så man undgår skader i sin træning og opnår resultater hurtigere og mere effektivt end hvis man trænede alene.

 

Stor interesse for søgeindekset allerede

Derfor er featuren lanceret på det helt rigtige tidspunkt på Fitness-guide.dk, og det vidner de foreløbige henvendelser også om, hvor både firmaer og blandt andre personlige trænere har taget kontakt for at købe eksponering i søgeindekset.

En profil indeholder blandt andet en biografi af personen, således, at man hurtigt får et indblik i, hvordan vedkommende arbejder og hvor meget erfaring han eller hun har inden for det givende felt.

Derudover er det også muligt at få en video i sin profil. Som de fleste ved virker video mere troværdigt og personligt, og især når vi taler om en specialist, såsom en personlig træner, som man skal bruge mange timer med som klient, så er det vigtigt at man har en professionel kemi, stor tillid samt føler, at det er rart og udfordrende på samme tid at træne sammen.

Det gælder om at være så synlig så mange steder på nettet som muligt i dag, ellers snupper konkurrenterne ens kunder, og så længe man bliver eksponeret på relevante medier, så er der ingen grænser for hvor meget eksponering og online markedsføring, man bør fokusere på, hvad end man er personlig træner, kostvejleder, coach eller noget helt fjerde.

Kontormøbler.dk – automatisering og dynamisk remarketing

På Kontormøbler.dk sælger vi kontormøbler og kontorindretninger i høj kvalitet til både erhverv og private. Som en af de største i den niche, vil nogle måske tænke, at der er 50 ansatte og at vi har hjemme i store kontorbygninger med dertilhørende lager. Det er dog langt fra sandheden, og ligesom at tanken fra starten var at gøre kontormøblerne så billige som mulige ved at sælge direkte fra leverandøren, har samme tankegang også påvirket den måde, vi tackler markedsføring og kommunikation. Omkostninger og mandetimer skal holdes nede og derfor har især automatisering af processerne spillet en stor rolle. Vi bruger i høj grad AdWords – både search og display – og her kan tingene efter lidt tilpasning “styre sig selv” og meget af det manuelle arbejde forsvinder.

En af de ældste former for annoncering er via bannerreklamer. Inden internettet var det en af de mest brugte former fx i aviser eller på lystavler, og den kære bannerannonce fulgte selvfølgelig med, da internettet vandt frem, men den har desværre mistet meget af sin effekt gennem de sidste 10 år. Adblockere og kundernes akklimatisering i forhold til mængden af reklamer har fået deres ROI til at falde, og mange er gået helt væk fra display-annoncer.

Vi har dog på det seneste lagt lidt flere kræfter i vores display-annoncer, selvom mange mener, at deres effektivitet er for lav. Vi mener dog stadig, at der er værdi at hente i at sprede awareness og være top-of-mind hos kunderne, og med flotte, kreative bannere er der helt sikkert noget at hente med display. Google giver selv en hjælpende hånd og det er rigtig let at sætte en dynamisk remarketing reklame op. Der er mange måder at automatisere tingene på – både i forhold til bidding og segmentering.

Vores nyeste display-kampagne gør netop brug af dynamisk remarketing og viser tidligere besøgende kunder et udsnit af vores kontormøbler. Det er en super smart metode og man kan på den måde vise mange produkter på begrænset bannerplads. Derudover kan de selvfølgelig skræddersyes endnu mere, så man viser specielt relevante produkter til de forskellige potentielle kunder – fx efter demografiske data, keywords, specifikke emner etc. Med alle disse finpudsninger og segmenteringer kan man gøre display-annoncen så målrettet, at dens performance helt sikkert er værd at tage med. Derudover kan man gøre brug af remarketing-lists, der er en liste af brugere, der opfylder specifikke krav – fx kan vi tilføje alle, der har set et hæve sænke bord på vores webshop til en liste. Man kan yderligere angive, hvor længe personen skal blive på den liste, så de automatisk forlader listen efter eksempelvis 30 dage.

Nu skal man selvfølgelig ikke gå ud og afskrive hele marketingbudgettet til display-annoncer for realiteten er nu engang, at de generelt performer væsentligt lavere end eksempelvis search – men med de rigtige segmenter, automatiseringer, og bannere er der uden tvivl potentiale. Derfor er det bestemt også værd at holde øjne og ører åbne i forhold til nye tiltag på marketingfronten og de værktøjer, der er tilgængelige – selv når det involverer display-annoncer. Og hvis tingene ovenikøbet kan automatiseres, så modtages det med åbne arme – i hvert fald hos Kontormøbler.dk 😉

Succes i søgeresultaterne med velgørenhedslinkbuilding

Nedenstående indlæg er skrevet af Erik fra Lånekassen der har oplevet stor succes i Googles søgeresultater med velgørenhedslinkbuilding:

Man kan linkbuilde på mange måder. En af de metoder vi har benyttet hos Lånekassen er velgørenhedslinkbuilding. Dvs. hvor vi støtter en god sag med et beløb og samtidigt bliver oprettet med et link på en takkeside. Det er en takkeside hvor velgørenhedsorganisationen takker for støtten.

Lad mig sige det med det samme; har man et begrænset budget og vil have optimal effekt af sin linkbuilding, så er det IKKE her man skal starte. Velgørenhedslinkbuilding er dyrt, og sammenlignet med mange andre metoder, så er det ikke her man får størst effekt. Der er også en lange række andre ulemper ved velgørenhedslinkbuilding, som f.eks. at man skal linke til sin forside og ikke en underside. Så ønsker vi eksempelvis et link til vores side om Føniks Privatlån, så er vi nødt til at finde andre metoder.

Men velgørenhedslinkbuilding har også en række fordele, som kan gøre det til en god ide alligevel. Vores største grund til at lave velgørenhedslinkbuilding var, at vi alligevel ønskede at støtte steder, hvor der virkelig var behov for hjælp. Hvis man alligevel ønsker at hjælpe, så giver det god mening at gøre det på denne måde, hvor man samtidigt kan få nogle gode links, uden at støtten på nogen måde bliver mindre.

Jeg har her skitseret en række fordele ved velgørenhedslinkbuilding:

  • – Du støtter en god sag, og får samtidigt reklame
  • – Du får links på sider med høj trust
  • – Du kan nogle gange linke til brancher, som ofte er lidt sværere at skaffe links til end andre brancher. F.eks. links til gambling eller kviklån.
  • – Du viser omverdenen at du gerne støtter gode tiltag. Dette styrker din CSR og giver dig generelt goodwill.

Se en række ulemper ved velgørenhedslinkbuilding:

  • – Siden der linkes fra er en stor linke-ud side. Dvs. en liste med links, og dermed ikke et naturligt link inde i en tekst.
  • – Dit link placeres sammen med mange andre udgående links.
  • – Selvom dit hovedformål er at støtte, så giver du penge og får et link. Linket er dermed i kategorien købte links og bryder med Googles retningslinier.
  • – Dit link er ikke et permanent link. Ofte støtter man årligt. Stopper man den årlige betaling, så forsvinder linket.
  • – Er du i en branche som gambling eller kviklån, så vil du nogle gange bliver afvist af  velgørenhedsorganisationen.
  • – Ser man udelukkende på linkets værdi og vurderer tid og penge ift. andre typer af links, så bliver disse velgørenhedslinks meget dyre.
  • – Links vil være til din hjemmesides forside, så metoden kan ikke benyttes til undersider.
  • – Links er ofte via et billede (dit logo) eller med din hjemmesides navn. Du kan altså ikke selv styre ankertekster.

Som man kan se i ovenstående lister, så er der flere ulemper end fordele. Dette betyder dog ikke at man ikke skal benytte velgørenhedslinkbuilding. Men man skal klarlægge sit formål først, og vurdere hvad der er bedst for én selv. Ønsker du f.eks. alligevel at støtte en organisation, så vil det være dumt ikke at få det gratis link der følger med, når det er muligt.