Kontormøbler.dk - automatisering og dynamisk remarketing

kontormøbler

1 år siden |  0 comments  |  Cases

På Kontormøbler.dk sælger vi kontormøbler og kontorindretninger i høj kvalitet til både erhverv og private. Som en af de største i den niche, vil nogle måske tænke, at der er 50 ansatte og at vi har hjemme i store kontorbygninger med dertilhørende lager. Det er dog langt fra sandheden, og ligesom at tanken fra starten var at gøre kontormøblerne så billige som mulige ved at sælge direkte fra leverandøren, har samme tankegang også påvirket den måde, vi tackler markedsføring og kommunikation. Omkostninger og mandetimer skal holdes nede og derfor har især automatisering af processerne spillet en stor rolle. Vi bruger i høj grad AdWords - både search og display - og her kan tingene efter lidt tilpasning “styre sig selv” og meget af det manuelle arbejde forsvinder.



En af de ældste former for annoncering er via bannerreklamer. Inden internettet var det en af de mest brugte former fx i aviser eller på lystavler, og den kære bannerannonce fulgte selvfølgelig med, da internettet vandt frem, men den har desværre mistet meget af sin effekt gennem de sidste 10 år. Adblockere og kundernes akklimatisering i forhold til mængden af reklamer har fået deres ROI til at falde, og mange er gået helt væk fra display-annoncer.



Vi har dog på det seneste lagt lidt flere kræfter i vores display-annoncer, selvom mange mener, at deres effektivitet er for lav. Vi mener dog stadig, at der er værdi at hente i at sprede awareness og være top-of-mind hos kunderne, og med flotte, kreative bannere er der helt sikkert noget at hente med display. Google giver selv en hjælpende hånd og det er rigtig let at sætte en dynamisk remarketing reklame op. Der er mange måder at automatisere tingene på - både i forhold til bidding og segmentering.







Vores nyeste display-kampagne gør netop brug af dynamisk remarketing og viser tidligere besøgende kunder et udsnit af vores kontormøbler. Det er en super smart metode og man kan på den måde vise mange produkter på begrænset bannerplads. Derudover kan de selvfølgelig skræddersyes endnu mere, så man viser specielt relevante produkter til de forskellige potentielle kunder - fx efter demografiske data, keywords, specifikke emner etc. Med alle disse finpudsninger og segmenteringer kan man gøre display-annoncen så målrettet, at dens performance helt sikkert er værd at tage med. Derudover kan man gøre brug af remarketing-lists, der er en liste af brugere, der opfylder specifikke krav - fx kan vi tilføje alle, der har set et hæve sænke bord på vores webshop til en liste. Man kan yderligere angive, hvor længe personen skal blive på den liste, så de automatisk forlader listen efter eksempelvis 30 dage.



Nu skal man selvfølgelig ikke gå ud og afskrive hele marketingbudgettet til display-annoncer for realiteten er nu engang, at de generelt performer væsentligt lavere end eksempelvis search - men med de rigtige segmenter, automatiseringer, og bannere er der uden tvivl potentiale. Derfor er det bestemt også værd at holde øjne og ører åbne i forhold til nye tiltag på marketingfronten og de værktøjer, der er tilgængelige - selv når det involverer display-annoncer. Og hvis tingene ovenikøbet kan automatiseres, så modtages det med åbne arme - i hvert fald hos Kontormøbler.dk ;-)

EFTERLAD EN KOMMENTAR :

RELATEREDE ARTIKLER :

Utraditionelt salg af dyre produkter med mødebooking

Det er blevet mere og mere normalt at købe varer via nettet – og heldigvis for det. For det er både en nem både at handle på for dem, der sælger, og for dem, der køber. Men der er nogle produkter, hvor det alligevel stadig er rarest, at du møder sælg...

Read More...

Succes i søgeresultaterne med velgørenhedslinkbuilding

Nedenstående indlæg er skrevet af Erik fra Lånekassen der har oplevet stor succes i Googles søgeresultater med velgørenhedslinkbuilding: Man kan linkbuilde på mange måder. En af de metoder vi har benyttet hos Lånekassen er velgørenhedslinkbuildin...

Read More...

Onlinesucces med ”kedelige” produkter

Nogle produkter synes nærmest at sælge sig selv. Det kan være, at du ser på nogle af dine konkurrenter på onlinemarkedet og føler, at de har det meget nemmere end dig. Det virker som om, at deres varer går som varmt brød – uden at de rigtig gør noget...

Read More...