Onlinesucces med ”kedelige” produkter

god forretning

9 måneder siden |  0 comments  |  Cases

Nogle produkter synes nærmest at sælge sig selv. Det kan være, at du ser på nogle af dine konkurrenter på onlinemarkedet og føler, at de har det meget nemmere end dig. Det virker som om, at deres varer går som varmt brød – uden at de rigtig gør noget for det.

Men selv om du har valgt at satse på nogle af de lidt mere ”kedelige” varegrupper, kan du sagtens få dem solgt via nettet. For det er også varer, som der er mange kunder til. For at kunderne skal vælge dig, handler det derfor om, at du præsenterer varerne på den helt rigtige måde. Det skal være nemt og overskueligt for kunden at overskue din side og dit udvalg. Der skal være nogle gode billeder, og det skal være nemt for kunderne at klikke sig rundt.

Derudover er det vigtigt, at du har nogle gode tekster som dine produkter. I teksterne kan du fremhæve alle de fordele, der er ved dine produkter. Det er med til at gøre, at kunderne bliver overbevist om, at det er dig, de vil handle hos.

Wegot gør det nemt at købe senge på nettet


Et af de firmaer, hvor det virkelig er lykkes for dem at sælge deres ”kedelige” produkter på nettet, er Wegot, der sælger senge. Senge er ikke det mest sexede at skulle sælge, og når de fleste køber en seng, foretrækker de at gøre det i en butik, hvor de kan prøve sengen af, inden de skal købe den. Men senge er også noget, som vi alle har brug for. Derfor er der også et stort kundepotentiale.

På Wegots hjemmeside har de gjort det nemt for deres kunder at overskue, hvilke typer af senge de forhandler. Du kan få vist alle senge samlet, men kan også trykke dig ind på en bestemt kategori og se sengene inden for den. Hvis du leder efter en køjeseng til dit barn, er der for eksempel ingen grund til, at du sidder og ser på en mase dobbeltsenge.

LivetSomSenior løste en dobbeltudfordring


Webshoppen LivetSomSenior stod med en dobbeltudfordring, da de skulle sælge deres produkter på nettet. De havde både nogle ”kedelige” produkter i form af sko, tøj og andre produkter henvendt til seniorer. Derudover havde de også det problem, at deres målgruppe ikke er så computerferme. Det kan blandt andet gøre, at de har svært ved at navigere rundt på siden, og at de kan være lidt mistroiske over for det at handle på nettet.

Begge dele har webshoppen dog fået løst. De har gjort det nemt at finde rundt på hjemmesiden, så mindre computerdygtige brugere også sagtens kan finde det, de har brug for. Derudover har de lavet nogle meget gode og beskrivende tekster af deres produkter.

Produktteksterne er skrevet, så kunden nærmest føler, at de sidder nede i butikken og taler med en ekspedient. De får alle de oplysninger, som de har brug for om materiale, pasform og lignende, og er derfor trygge ved at foretage købet af for eksempel sko.

EFTERLAD EN KOMMENTAR :

RELATEREDE ARTIKLER :

Kontormøbler.dk - automatisering og dynamisk remarketing

På Kontormøbler.dk sælger vi kontormøbler og kontorindretninger i høj kvalitet til både erhverv og private. Som en af de største i den niche, vil nogle måske tænke, at der er 50 ansatte og at vi har hjemme i store kontorbygninger med dertilhørende la...

Read More...

Ny feature gav øget interesse på fitness-guide.dk

Fitness-guide.dk har arbejdet på en feature i små to år, som er blevet rullet ud i sommeren 2017. Der er tale om et søgeindeks, hvor man kan finde specialister, blandt andre personlige trænere, kostvejledere, coaches og massører tæt på hvor man b...

Read More...

Utraditionelt salg af dyre produkter med mødebooking

Det er blevet mere og mere normalt at købe varer via nettet – og heldigvis for det. For det er både en nem både at handle på for dem, der sælger, og for dem, der køber. Men der er nogle produkter, hvor det alligevel stadig er rarest, at du møder sælg...

Read More...